Пређи на главни садржај

ZA ILI PROTIV VLASTI

Ponekad se nosim idejom da je oduvek postojala samo jedna filozofija. Radi se o afirmaciji života. Sve ostalo se svodi na dekadenciju. Dekadencija je u službi vlasti, nauke, mita, istine generalno. Dekadencija je doba totalne kritike, zapravo, jedno prilično depresivno i pesimističko mišljenje, ali mišljenje kojim se koristi vlast kako bi opstala. Jer šta je cilj vlasti. Produžiti se i trajati. A traje samo ono što je afirmativno. Sa druge strane, vlast je izrazito negativna, stvara podele, sukobe, ratove. Kako nesto sto je negativno može opstati. Jedini način da negativno opstane jeste da se produži putem modela. To znaci zaposeći one afirmativne snage u čoveku i preoblikovati ih u nešto krajnje negativno. To je suština vlasti. Na taj način vlast produžuje vlastito telo. Ono što opstaje u vremenu je telo vlasti i sve to zahvaljujući dekadenciji mišljenja. Evo na poklon moje tri pesme, neka one kažu više od reči: Treba mi vreme Sutra ću već biti mrtav Kasno je večeras za reči Ostao sam sam na granici Ne pokušavaj da me ubediš U nemoguće Ludnice i zatvori su nastali zbog nas Da nas sputaju i spreče Da nam potkrešu krila Kao sunce Ikaru I jednom kad se probudimo Na onom drugom svetu Sa hrpom metaka u stomaku Krlju obliveni i leprljivi Poput sperme I tada ćemo biti na Samom dnu Bez obzira što smo ponekad Umirali kao isposnici Mi smo greške prirode Začeti na ulici Kao psi U besu i divljoj strasti I tamo ćemo i umreti Na ulici Umirali smo po parkovima Gde smo otpadali noćima I svoju promašenost Menjali za jutra U telima smo nosili Stogodišnju samoću prolaznika Osuđenih na smrt bez prijatelja Znali smo da je ljubav Jeftin inventar I da je U nedostatku bolje reči Možemo menjati za tišinu Nedeljnog obroka Nalazili su nas mrtve Sa prosutim mozgovima Ali ni jedna Forenzičarska analiza Nije ustanovila Koliko je samo snova Nepovratno izgubljeno Rasprskavanjem Jednog delića Neuronskih ćelija Ne znaš ti za naše strahove Niti znaš za naša iskušenja Nismo mi uvek tražili hrista Ili verovali u vlastita raspeća Noći su nas zaticale snene Jutra su nas budila iz bluda Imali smo snage za povratke I odlazili smo da se više Nikada ne vratimo Među sobom Delili smo hranu Krv i spermu Umirali smo kao muve Mladi Zeleni Na iskonu snage I ponovo se rađali U drugim ljudima I njihovim rukama Spremni za nova iskušenja I nove poduhvate Umrećemo umoreni Sa modricama Svuda po telu Naše snove Će počistiti Jutanji komunalci I pomešati ga Sa ostalim smećem Grad će izgubiti aromu trgova U kojima se vreva mase Mešala sa užarenošću Košnica Osvanuće žičano jutro Nebo će dobiti bodljikave predznake Podzemne hodnike će zameniti Pijani praznici I proslave novih godina Umrećemo mladi i nezreli Uhvaćeni u sopstvenoj gluposti Jednog dana Pretpostavljam Naša glupost će ponovo isplivati A žičani oblaci će nestati Kao snovi od sapunice Biće kasno da shvatite Da sanjate na kratko Stari ste i umorni Dok smo mi drimeri Sanjari Naši snovi su dogotrajni Jednog dana Nauka će uznapredovati Znaćemo zasto nosimo Određeno odelo ili biramo Neko prijateljstvo Tada ću znati da moj alkoholizam I nije bio moj izbor Kao što ni izvesne Ruke usne suze Nisam birao Danas još verujem Da sam ja taj koji je Izabrao I da sam te stvari voleo Ma šta kome to značilo Snovi će umreti Ulica će opusteti Ali hoćemo li se Više ikad sresti U večnosti Beda će progovoriti Umrećemo mladi Plavi bogovi će slaviti Prerano Naša mladost će se vratiti Iznova da jebe boga U šupak Do večnosti

Коментари

Популарни постови са овог блога

O POJMU ISKUPLJENJA

Reč iskupljenje često ima moralnu konotaciju. Međutim, ako pogledamo u rečnik tu ćemo pronaći raznovrsna značenja: spasiti se, odbraniti se, izbaviti se, osloboditi se, opravdati se, popraviti, okajati, ublažiti, dobiti oprost, fig. oprati se...I samo površnim pogledom možemo zaključiti da ovde moralna konotacije nije dominantna. Moralna konotacija je naročito povezana sa religijom i to posebno hrišćansvom, a gde ovu reč srećemo u smislu okajati grehe ili dobiti oprost. Ali u kom smislu iskupljenje i oslobađanje, odnosno, izbavljenje idu skupa? Čak rano hrišćansko tumačenje ove reči polazi od predstave oslobađanja i izbavljenja. Ovde se oslobađanje tumači kao vid „slobode od okova“ i to u smislu oslobađanja od ropstva. Dakle, čak veza između slobode i ropstva, još u ovom ranom hrišćanskom tumačenju ostaje dosta jaka, iako se u sledećem koraku oslobađanje povezuje sa spasenjem. To znači da osloboditi se (okova) istovremeno znači i spasenje (duše). Gnosticizam takođe povezuje ove dve reč

ZA KRAJ "NOVE GODINE"

Nove godine su obično vreme za sređivanje računa. Naša očekivanja, aspiracije i nade sada postaju predmet propitivanja, a često se pitamo ima li smisla „terati po svom“ i dalje, ili treba nešto menjati u svom životu. Politička situacija u svetu nije nam išla naročito na ruku: rat u Ukrajini se nastavlja nesmanjenom žestinom, novo ratište je otvoreno i u pojasu Gaze i to sa brojnim civilnim žrtvama (uglavnom žene i deca), ali šlag na tortu su definitivno bili izbori u Srbiji od 17. decembra. Rezultat izbora je poražavajući u svakom smislu, ispostavilo se da je SNS osvojio većinu na republičkom nivou, a ima mogućnost, ukoliko grupa građana okupljena oko lekara Nestorovića da svoj pristanak, da osvoji većinu i na beogradskim izborima. Ipak, opozicija „Srbija protiv nasilja“ nije se zadovoljila takvom situacijom, oni smatraju da su izbori „pokradeni“ zbog čega su stupili u štrajk, a neki od aktivista i u štrajk glađu (Tepić, Aleksić i dr.). Opozicija je prvobitno ustala protiv beogradskih

"KRVAVI OTKUP" ILI O POJMU ISKUPLJENJA V

Ranije je bilo reči o pojmu iskupljenja – izbavljenja. Pokušaćemo sada da ovaj pojam povežemo sa vesternom. Ranije smo govori o tome kako je vestern prošao kroz tri razvojne faze, a koje su donekle povezane i sa tranasformacijom Holivuda, od studijskog snimanja i malih, nezavisnih agencija, do ukrupljavanja kapitali i izmeštanja studija širom sveta. Ove faze smo posmatralia kao klasični, novi i postmoderni Holivud. Istu podelu je moguće načiniti i sa vesternom. Svaka od ovih faza u razvoju vesterna ima i svoje karakteristike. Klasični vestern predstavlja Divlji zapad kao mesto izgradnje buduće parcijalne zajednice. Kažemo parcijalne zajednice zato što se ona uglavnom zasniva na ljudima koji su povezani hrišćanskim vrednostima protestantske provinijencije, a koji su po prirodi bele kože i anglosaksonskog porekla. Sve drugo je iz ove zajednice isključeno – to je razlog zašto je nazivamo parcijalnom zajednicom. Divlji zapad se ovde percipira i kao preteča Amerike, države koja u svojim kor