Пређи на главни садржај

TELEKOMOVA STRATEGIJA DEPOLITAZACIJE

Ako se pogleda Telekomova politička strategija kablovskih programa onda nije teško primetiti nekakvu konstantu i pravilnosti tokom emitovanja kablovskog programa. Ono što se kao pravilnost nameće na prvi pogled jeste da je mnogo lokalnih kanala i TV stanica. To ne bi trebalo da iznenađuje samo po sebi, budući da je kablovska televizija prvobitno i nastala kao sistem lokalnih kanala, ali jedno je istorija kablovske televizije a sasvim nešto drugo politika koju sprovodi Telekom. Generalno, televizije sa nacionalnom frekvencijom su već uređene na način neprestanog ponavljanja serijskog i filmskog sadržaja uz veoma značajno učešće zabavnog programa, i to uglavnog organizovanog na zabavnoj i narodnoj (novokomponovanoj) muzici i rijaliti šouima. Reč je o tome da se sprovede temeljna depolitizacija i ona se sprovodi počev od jutarnjeg programa: umesto klasičnog čitanja novina i gostovanja nekog od poznatih autora gosti su uglavnom popularne „zvezde“ (pevačice, pevači ili glumci i glumice) a neretko i oni sami vode program. Sam koncept se sastoji u tome da je što manje političkog sadržaja, a sve više relaksirajućih tema vezane za senzacionalizam svake vrste, intimne ispovesti ili „popularana mišljenja“ a što za posledicu ima površne, jednostavne i relaksirajuće rasprave uz jutarnju kaficu. Radi se uglavnom o tome da voditelji takvih emisija, slično i rijaliti učesnicima, treba da ostvare nekakav oblik prisnosti sa svojim gledaocima, utoliko što će im bili slične na neki način ili će ih podsećati na nekog bliskog, a često pojavljivanje samo po sebi treba da stvori atmosferu prisnosti i familijarnosti, koja obično nedostaje savremenim domovima, usled života u uslovima neoliberalnog kapitalizma, a gde su pojedinci osudjeni na sebe same, bilo da su penzioneri, bolesnici vezani za postelju ili prosto usamljeni. Sa jedne strane postoje informativne emisije koje su prezasićene invormacima o koroni i pandemiji, ali sa druge i političke emisije koje se bave „desničarenjima“ i proizvođenjem teorija zavera, a što dodatno pojačava stavove bulevarske dnevne štampe i tabloidizacije sveopšte stvarnosti. Od toga ljudi beže u depolitizaciju, a tu je bogat dijapazon sadržaja koji prožaju televizije sa nacionalnom i kablovskom frekvencijom Telekoma, od beskonačnog ponavljanja serijskog i filmskog programa, naročito na javnom servisu, do zabavnog sadržaja koji podseća na 1990-e i 3. program RTS-a, a reč je uglavnom o narodnoj muzici (novokomponovanoj i turbofolk muzici) uz dodatan paket rijaliti programa koji se čak i svađaju umesto vas, tako da usamljenost ili savremenu otuđenost prevazilazite uz pomoć TV i sličnih emisija koje vas ponovo vraćaju porodičnim i generacijskim sukobima, od kojih su neki od vas pokušali i pobeći. Za one koji vole agresivan sadržaj tu je uvek dobro osmišljen sporski pogram i to posebno ultima fajt (MMA, ili kako se već zove). U slučaju da posumljate u bilo šta u svom životu tu je umilni i emotivni glas našeg predsednika, koji se ne skida sa televizija sa nacionalnih frekvencija, bilo da je reč o jutanjem programu ili večernjim emisijama. Dnevnik i druge informativne emisije bez njega ne mogu da prođu. I posle svega, neko bi rekao da živimo u toralitarnom društvu, a mi smo samo malo više zavisni od televizije, jer nam je život skučen, naročito u doba korone, nema puno izlazaka i kontakata pa smo često i osudjeni na sadržaje koje inače moramo da dopunjavamo interntetom i drugim alternativnim kanalima, koji nam omogućavaju da u ovo „ludo doba“ iole ostanemo „normalni“, ako ta reč danas ima ikakvo značenje. O radijskog programu skoro ne vredi ni govoriti, jer to je gotovo završena priča i stanje je triput gore nego kada je televizija u pitanju, a tamo deluje da je baš loše. Jedino što nam daje mogućnost nekakvog bekstva iz ove dosadne svakodnevnice je internet, ali i on je postao krcat raznim bagovima i bagovanjima političkog podmlatka, kojima više ništa nije sveto nego samo traže prostor za vlastiti promociju ili promociju svojih političkih ubeđenja, valjda onih u koja ni sami više ne veruju, ali su obavezni da ih prezentuju. U suštini, sve se svodi na jednu veliku šaradu ili čak lutkarsku predstavu u kojoj su svi izvodjači samo marionete i iza čega stoji ozbiljna politička režija, jer neko je izgleda shvatio da je politika postala užasno dosadna, pa je odlučio da se pozabavi režijom događaja, a u tu svrhu koristi i medije jer to je jedini način kako da nas obične ljude oslobodi onoga, za šta su pojedini filozofi, poput Aristotela, tvrdili da je i najviše ljudski: politika!

Коментари

Популарни постови са овог блога

O POJMU ISKUPLJENJA

Reč iskupljenje često ima moralnu konotaciju. Međutim, ako pogledamo u rečnik tu ćemo pronaći raznovrsna značenja: spasiti se, odbraniti se, izbaviti se, osloboditi se, opravdati se, popraviti, okajati, ublažiti, dobiti oprost, fig. oprati se...I samo površnim pogledom možemo zaključiti da ovde moralna konotacije nije dominantna. Moralna konotacija je naročito povezana sa religijom i to posebno hrišćansvom, a gde ovu reč srećemo u smislu okajati grehe ili dobiti oprost. Ali u kom smislu iskupljenje i oslobađanje, odnosno, izbavljenje idu skupa? Čak rano hrišćansko tumačenje ove reči polazi od predstave oslobađanja i izbavljenja. Ovde se oslobađanje tumači kao vid „slobode od okova“ i to u smislu oslobađanja od ropstva. Dakle, čak veza između slobode i ropstva, još u ovom ranom hrišćanskom tumačenju ostaje dosta jaka, iako se u sledećem koraku oslobađanje povezuje sa spasenjem. To znači da osloboditi se (okova) istovremeno znači i spasenje (duše). Gnosticizam takođe povezuje ove dve reč

ZA KRAJ "NOVE GODINE"

Nove godine su obično vreme za sređivanje računa. Naša očekivanja, aspiracije i nade sada postaju predmet propitivanja, a često se pitamo ima li smisla „terati po svom“ i dalje, ili treba nešto menjati u svom životu. Politička situacija u svetu nije nam išla naročito na ruku: rat u Ukrajini se nastavlja nesmanjenom žestinom, novo ratište je otvoreno i u pojasu Gaze i to sa brojnim civilnim žrtvama (uglavnom žene i deca), ali šlag na tortu su definitivno bili izbori u Srbiji od 17. decembra. Rezultat izbora je poražavajući u svakom smislu, ispostavilo se da je SNS osvojio većinu na republičkom nivou, a ima mogućnost, ukoliko grupa građana okupljena oko lekara Nestorovića da svoj pristanak, da osvoji većinu i na beogradskim izborima. Ipak, opozicija „Srbija protiv nasilja“ nije se zadovoljila takvom situacijom, oni smatraju da su izbori „pokradeni“ zbog čega su stupili u štrajk, a neki od aktivista i u štrajk glađu (Tepić, Aleksić i dr.). Opozicija je prvobitno ustala protiv beogradskih

"KRVAVI OTKUP" ILI O POJMU ISKUPLJENJA V

Ranije je bilo reči o pojmu iskupljenja – izbavljenja. Pokušaćemo sada da ovaj pojam povežemo sa vesternom. Ranije smo govori o tome kako je vestern prošao kroz tri razvojne faze, a koje su donekle povezane i sa tranasformacijom Holivuda, od studijskog snimanja i malih, nezavisnih agencija, do ukrupljavanja kapitali i izmeštanja studija širom sveta. Ove faze smo posmatralia kao klasični, novi i postmoderni Holivud. Istu podelu je moguće načiniti i sa vesternom. Svaka od ovih faza u razvoju vesterna ima i svoje karakteristike. Klasični vestern predstavlja Divlji zapad kao mesto izgradnje buduće parcijalne zajednice. Kažemo parcijalne zajednice zato što se ona uglavnom zasniva na ljudima koji su povezani hrišćanskim vrednostima protestantske provinijencije, a koji su po prirodi bele kože i anglosaksonskog porekla. Sve drugo je iz ove zajednice isključeno – to je razlog zašto je nazivamo parcijalnom zajednicom. Divlji zapad se ovde percipira i kao preteča Amerike, države koja u svojim kor