Пређи на главни садржај

O RECIKLAŽI

Mislio sam da smo već otišli na odmor, ovo sunce je ovih dana bas prilično jako, ali ne da nam se. Sad traže da pišemo i o reciklaži. Oni skloni sumnji pitaće; ko to traži? Valjda, vlada, ministarstva, možda predsednik, iskreno da vam kažem meni se niko nije lično obratio, nadam se da i neće, ali je naša obaveza, mislim prevashodno nas koji su građani ove zemlje, bez obzira da li nas neko zarezuje, ili mu je drago, da ipak nešto kažemo i o toj temi, jer urgentna je, zapravo više nego urgentna, narocito ako se vodi računa i o onim Euro optimistima, kojih je sve manje, ali su oni i dalje gradjani ove zemlje, pa samim tim imaju pravo na vlastito misljenje, dakle, kažem ako pođemo sa pozicije Euro optimista, najteža pitanja se zapravo nalaze u sveri ekologije, nebitno koja su poglavlja u pitanju, štreberi će već znati, ali da je stvar urgentna u to nema sumnje. Ne samo zato što se mi u poslednje vreme trudimo da dovedemo u Srbiju "prljavu industriju" samo ako obećava nova radna mesta, koja su ionako već subvencionisana, ali na stranu sa tim, reč je zapravo o velikom problemu koji će najviše da pogodi javne institucije i drzavna preduzeća. koja koriste uglavnom zastarele energetske izvore, bilo da je u pitanju kameni ili drveni ugalj, bilo da su u pitanju nekakve preradjevine od nafte, ali generalno ceo naš sistem termocentrala je upitan, jer odavno nema nikakve veze sa ekologijom. Ali, na stranu sa tim, to vladi i nije toliko bitno, iako je u pitanju jedan veoma znacajan deo energetskih rezerzvi, ali moguće da će sve to rešiti protok ruskog gasa, ali i za to treba vremena, ali nikad se ne zna. Elem, našu vladu i političare muči jedan drugi problem, a to je kako povećati javnu potrošnju otpada na uštrb lične potrošnje građana, jer ispada da su gradjani najodgovorniji za ovu urgentnu situaciju. Ne radi se ovde samo o nekim nelegalnim deponijama, kojih u Srbiji ima jako mnogo, radi se o tome da je gradjanima predočeno, da već kao potrošači proizvoda, što znači kao konzumenti, moraju da vode računa da su istovremeno i proizvodjači istog tog otpada. E sad, čak i da mi prodaju govno, njegova ekoloska vrednost je mnogo stabilnija od ambalaže u koje isto pakuju, a koja je njima značajnija jer proizvod održava u prirodno ispravnom stanju, bar koliko je to moguce. A pitam ja vas šta se to mene tiče kao potrošača. Ali sa druge strane, kažu kad kupujem, ja upravo o tome moram da razmišljam, koliko otpada ostavlja za sobom, a oni koji proizvode sa tim nemaju problema, država koja na to uzima porez takođe sa tim nema problema, nego sam samo ja u problemu jer samo ja kupujem otpad, zapravo ambalažu u koju zamotavaju ono govno da bi duže bilo sveže. Ispada da je i kupac kriv sto se devedest posto gradjevinske industrije zasniva na neobnovljivim materijalima, kao da ja vise volim da zivim u kuci od rigipsa, nego od prirodni proizvoda. Ali kažu, prirodni proizvodi su skuplji, e to nije tačno, prirodni proizvodi su skuplji samo zato što vi pokušavate da nam ove veštačke oblike prodajete jeftinije, oni to i jesu, ali samo ako vas oslobodim obaveze plaćanja reciklaćnog otpada, a što postaje nasa obaveza, obzirom na to da, kao uzmemo u obzir i proces reciklaže, mi, kao konzumenti placamo istu cenu ili čak skuplju nego da koristimo prirodne proizvode, ali je stvar u tome da jedinu zaradu od svega ima zapravo proizvodjac, koji i najveći zagadjivač, ali ga zbog prirode posla, ili političkih veza zajednica oslobađa te odgovornosti. jer zapamtite u globalnom društvu, društvu potrošača, na kraju sve plaćaju potrošači. Zato nije ni čudo da se oni na kraju pretvaraju u one Romerove Zombije, iako više nemaju moć odlučivanja oni i dalje imaju izražen instinkt za potrošnju, bilo i kao krajnji animalni refleksi, a sistemu više i ne treba. Naravno, pitanje je da li je to dovoljno i nama, da li se mi time zadovoljavamo. Jer jebeš sitem, ako nam ne odgovora, treba ga menjati, o tome se radi.

Коментари

Популарни постови са овог блога

O POJMU ISKUPLJENJA

Reč iskupljenje često ima moralnu konotaciju. Međutim, ako pogledamo u rečnik tu ćemo pronaći raznovrsna značenja: spasiti se, odbraniti se, izbaviti se, osloboditi se, opravdati se, popraviti, okajati, ublažiti, dobiti oprost, fig. oprati se...I samo površnim pogledom možemo zaključiti da ovde moralna konotacije nije dominantna. Moralna konotacija je naročito povezana sa religijom i to posebno hrišćansvom, a gde ovu reč srećemo u smislu okajati grehe ili dobiti oprost. Ali u kom smislu iskupljenje i oslobađanje, odnosno, izbavljenje idu skupa? Čak rano hrišćansko tumačenje ove reči polazi od predstave oslobađanja i izbavljenja. Ovde se oslobađanje tumači kao vid „slobode od okova“ i to u smislu oslobađanja od ropstva. Dakle, čak veza između slobode i ropstva, još u ovom ranom hrišćanskom tumačenju ostaje dosta jaka, iako se u sledećem koraku oslobađanje povezuje sa spasenjem. To znači da osloboditi se (okova) istovremeno znači i spasenje (duše). Gnosticizam takođe povezuje ove dve reč

ZA KRAJ "NOVE GODINE"

Nove godine su obično vreme za sređivanje računa. Naša očekivanja, aspiracije i nade sada postaju predmet propitivanja, a često se pitamo ima li smisla „terati po svom“ i dalje, ili treba nešto menjati u svom životu. Politička situacija u svetu nije nam išla naročito na ruku: rat u Ukrajini se nastavlja nesmanjenom žestinom, novo ratište je otvoreno i u pojasu Gaze i to sa brojnim civilnim žrtvama (uglavnom žene i deca), ali šlag na tortu su definitivno bili izbori u Srbiji od 17. decembra. Rezultat izbora je poražavajući u svakom smislu, ispostavilo se da je SNS osvojio većinu na republičkom nivou, a ima mogućnost, ukoliko grupa građana okupljena oko lekara Nestorovića da svoj pristanak, da osvoji većinu i na beogradskim izborima. Ipak, opozicija „Srbija protiv nasilja“ nije se zadovoljila takvom situacijom, oni smatraju da su izbori „pokradeni“ zbog čega su stupili u štrajk, a neki od aktivista i u štrajk glađu (Tepić, Aleksić i dr.). Opozicija je prvobitno ustala protiv beogradskih

"KRVAVI OTKUP" ILI O POJMU ISKUPLJENJA V

Ranije je bilo reči o pojmu iskupljenja – izbavljenja. Pokušaćemo sada da ovaj pojam povežemo sa vesternom. Ranije smo govori o tome kako je vestern prošao kroz tri razvojne faze, a koje su donekle povezane i sa tranasformacijom Holivuda, od studijskog snimanja i malih, nezavisnih agencija, do ukrupljavanja kapitali i izmeštanja studija širom sveta. Ove faze smo posmatralia kao klasični, novi i postmoderni Holivud. Istu podelu je moguće načiniti i sa vesternom. Svaka od ovih faza u razvoju vesterna ima i svoje karakteristike. Klasični vestern predstavlja Divlji zapad kao mesto izgradnje buduće parcijalne zajednice. Kažemo parcijalne zajednice zato što se ona uglavnom zasniva na ljudima koji su povezani hrišćanskim vrednostima protestantske provinijencije, a koji su po prirodi bele kože i anglosaksonskog porekla. Sve drugo je iz ove zajednice isključeno – to je razlog zašto je nazivamo parcijalnom zajednicom. Divlji zapad se ovde percipira i kao preteča Amerike, države koja u svojim kor